Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Kriisikeskus Mobile Seinäjoki
Kauppakatu 15 C 14
60100 Seinäjoki

Puh. (06) 414 1256

mobile(at)kriisikeskussjk.fi

Työntekijöiden yhteystiedot

Avoinna (ajanvarauksella)
Maanantaista - perjantaihin ja sunnuntaina
klo 10.00 - 18.00

Puh. (06) 414 1256


Tällä hetkellä Kriisikeskuksessa on
ruuhkaa, yhteydenotot ensijaisesti
yhteydenottokaavakkeella tai
sähköpostilla
, niin sinuun otetaan yhteyttä aukioloaikojen puitteissa!


Puhelimitse keskusteluapua

Valtakunnallinen kriisipuhelin

01019 5202

Ma - Pe 9.00 - 07.00
La 15.00 - 07.00
Su 15.00 - 07.00

Ota yhteyttä!

YhteydenottopyyntöYhteydenottopyyntö

Ota yhteyttä kriisikeskukseen, jos sinä tai läheisesi tarvitset tukea ja apua

Kriisikeskus Mobile on toiminut Seinäjoella vuodesta 1995. Kriisikeskuksen toiminta on STEAn tukemaa järjestölähtöistä kriisiauttamista. Kriisikeskus toimii matalan kynnyksen periaatteella, mikä tarkoittaa asiakkaalle mahdollisuutta saada apua nopeasti, kotikunnasta riippumatta, maksutta, ilman lähetettä ja nimettömänä.

Kriisikeskus Mobile auttaa asiakkaitaan vaikeissa elämäntilanteissa ja kriiseissä sekä tukee asiakkaiden jaksamista arjessa. Elämä voi järkkyä monista syistä - parisuhteen päättyessä, läheisen sairastuessa, onnettomuuden, itsemurhan tai läheisen kuoleman takia.

Asiakasvastaanotolla on lupa käsitellä vaikeitakin asioita yhdessä kriisityöntekijän kanssa. Keskustelu auttaa käsittelemään tapahtunutta sekä selviämään elämässä eteenpäin. Kannattaa hakea apua, jos omat voimat eivät tunnu riittävän. Kaiken, mikä arkeasi ahdistaa, voi puhua meillä.

Kenenkään ei tarvitse jaksaa yksin!


Jos etsit apua itsellesi tai läheisellesi ja mietit, että onkohan tämä Kriisikeskus Mobile sellainen paikka, jonne voi ottaa yhteyttä, niin toivomme, että otat rohkeasti yhteyttä, kun

  • Kaipaat luotettavaa ja empaattista kuuntelijaa
  • Sinulla on huolia ja murheita

Muistathan, että "Ei ole olemassa ongelmaa, mistä puhumatta jättäminen auttaisi sen ratkaisemisessa".

Kaikki asiat ovat yhtä tärkeitä. Ei ole niin pientä asiaa, etteikö siitä kannattaisi keskustella.


Kriisikeskuksen arvot

Asiakaslähtöisyys

  • Asiakas määrittelee, mikä hänelle on kriisi.
  • Kunnioitan jokaista asiakasta ja hänen henkilökohtaista vakaumusta ja mielipiteitään.
  • Annan tietoa ja avaan uusia näkökulmia asiakkaan asioihin, annan hänen tehdä itse omat ratkaisunsa omalla aikataulullaan ja luotan hänen kykyynsä tehdä ratkaisuja.
  • Asiakkaan omien voimavarojen ja lähiverkoston vahvistaminen ja hyödyntäminen.
  • Asiakas voi asioida nimettömänä.

Luottamuksellisuus

  • Tiedostan, että olen salassapitovelvollinen.
  • Pidän lupaukseni.
  • Otan yhteyttä viranomaisiin vain asiakkaan pyynnöstä tai suostumuksella.
  • Kerron asiakkaalle, jos teen lastensuojeluilmoituksen tai rikosilmoituksen poliisille.

Ammatillisuus

  • Toimintaani säätelevät lainsäädäntö ja Suomen Mielenterveysseuran eettiset ohjeet.
  • Olen vastuussa työni laadusta sekä asiakkaille että työnantajalle.
  • Ylläpidän ja kehitän omaa ammattitaitoani, osallistun työnohjaukseen ja kriisityön kehittämiseen.
  • Uskallan asettaa asiakkaan tarvitsemia rajoja.
  • Huolehdin omista rajoistani suhteessa asiakkaaseen.
  • Huolehdin omasta jaksamisestani, vapaaehtoistyöntekijöiden ja koko työyhteisön hyvinvoinnista omalta osaltani.
  • Hyödynnän työyhteisön moniammatillisuutta.
  • Pidän yllä avointa ja rakentavaa keskustelua työyhteisössäni.