Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Ota yhteyttä kriisikeskukseen, jos sinä tai läheisesi tarvitset tukea ja apua

Kriisikeskus Mobile auttaa asiakkaitaan vaikeissa elämäntilanteissa ja kriiseissä sekä tukee asiakkaiden jaksamista arjessa. Elämä voi järkkyä monista syistä - parisuhteen päättyessä, läheisen sairastuessa, onnettomuuden, itsemurhan tai läheisen kuoleman takia.

Asiakasvastaanotolla on lupa käsitellä vaikeitakin asioita yhdessä kriisityöntekijän kanssa. Keskustelu auttaa käsittelemään tapahtunutta sekä selviämään elämässä eteenpäin.

Kriisikeskuksen palvelut on tarkoitettu kaikille, kotikunnassa riippumatta. Kannattaa hakea apua, jos omat voimat eivät tunnu riittävän. Kaiken, mikä arkeasi ahdistaa, voi puhua meillä.

Kenenkään ei tarvitse jaksaa yksin!


Jos etsit apua itsellesi tai läheisellesi ja mietit, että onkohan tämä Kriisikeskus Mobile sellainen paikka, jonne voi ottaa yhteyttä, niin toivomme, että otat rohkeasti yhteyttä, kun

  • Kaipaat luotettavaa ja empaattista kuuntelijaa
  • Sinulla on huolia ja murheita
  • Haluat apua nopeasti (Mobile on avoinna maanantaista sunnuntaihin klo 10.00 - 18.00)
  • Haluat keskustella asioistasi nimettömänä

Muistathan, että "Ei ole olemassa ongelmaa, mistä puhumatta jättäminen auttaisi sen ratkaisemisessa".

Kaikki asiat ovat yhtä tärkeitä. Ei ole niin pientä asiaa, etteikö siitä kannattaisi keskustella.

Sinun ei tarvitse jaksaa yksin!

Soita...


Jos sinusta tuntuu, että haluat keskustella asioistasi luottamuksella, soita numeroon
(06) 414 1256.

.. tai varaa aika!

Jos sinusta tuntuu, että haluat keskustella asioistasi luottamuksella kasvokkain, varaa aika soittamalla, sähköpostilla tai jätä yhteydenottopyyntö. Asiakasvastaanotolle voi hakeutua ilman lähetettä varaamalla ajan suoraan kriisikeskuksesta.

Tapaamiset ovat luottamuksellisia ja yksityisyyttä kunnioittavia. Kriisikeskuksessa voi asioida nimettömänä ja palvelut ovat maksuttomia. Kriisivastaanotolla voi asioida yksin, puolison tai perheen kanssa.


Kriisikeskuksen arvot

Asiakaslähtöisyys

  • Asiakas määrittelee, mikä hänelle on kriisi.
  • Kunnioitan jokaista asiakasta ja hänen henkilökohtaista vakaumusta ja mielipiteitään.
  • Annan tietoa ja avaan uusia näkökulmia asiakkaan asioihin, annan hänen tehdä itse omat ratkaisunsa omalla aikataulullaan ja luotan hänen kykyynsä tehdä ratkaisuja.
  • Asiakkaan omien voimavarojen ja lähiverkoston vahvistaminen ja hyödyntäminen.
  • Asiakas voi asioida nimettömänä.

Luottamuksellisuus

  • Tiedostan, että olen salassapitovelvollinen.
  • Pidän lupaukseni.
  • Otan yhteyttä viranomaisiin vain asiakkaan pyynnöstä tai suostumuksella.
  • Kerron asiakkaalle, jos teen lastensuojeluilmoituksen tai rikosilmoituksen poliisille.

Ammatillisuus

  • Toimintaani säätelevät lainsäädäntö ja Suomen Mielenterveysseuran eettiset ohjeet.
  • Olen vastuussa työni laadusta sekä asiakkaille että työnantajalle.
  • Ylläpidän ja kehitän omaa ammattitaitoani, osallistun työnohjaukseen ja kriisityön kehittämiseen.
  • Uskallan asettaa asiakkaan tarvitsemia rajoja.
  • Huolehdin omista rajoistani suhteessa asiakkaaseen.
  • Huolehdin omasta jaksamisestani, vapaaehtoistyöntekijöiden ja koko työyhteisön hyvinvoinnista omalta osaltani.
  • Hyödynnän työyhteisön moniammatillisuutta.
  • Pidän yllä avointa ja rakentavaa keskustelua työyhteisössäni.