Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.
Kriisikeskus Mobile Seinäjoki

Katso Seinäjoen Kriisikeskus Mobilen esittelyvideo!

Ammatillista kriisityötä jo vuodesta 1995

Kriisikeskus Mobile on toiminut Seinäjoella vuodesta 1995. Kriisikeskuksen toiminta on STEAn tukemaa järjestölähtöistä kriisiauttamista. Apu ja tuki perustuvat myötätuntoiseen kohtaamiseen ja voimavarojen vahvistamiseen. Kriisikeskukseen voi ottaa yhteyttä esimerkiksi parisuhde- tai perheongelmissa, arjen huolissa ja jaksamisessa, opiskeluun ja työelämään liittyvissä vaikeuksissa, sairauden kohdatessa tai muissa vaikeissa elämäntilanteissa. Kriisikeskuksen palvelut on tarkoitettu ensisijaisesti 18 vuotta täyttäneille.

Kriisikeskus toimii matalan kynnyksen periaatteella, mikä tarkoittaa asiakkaalle mahdollisuutta saada apua


Nopeasti

Ensimmäinen aika on mahdollista saada jo seuraavana päivänä yhteydenotosta.


Paikkakunnasta riippumatta

Voit olla yhteydessä Seinäjoen Kriisikeskus Mobileen omasta paikkakunnastasi riippumatta.


Maksutta

Palvelut ovat maksuttomia, koska toimintaamme rahoittaa STEA.


Ilman lähetettä

Et tarvitse lähetettä, asiakkaaksi pääset varaamalla ajan. Oma kokemuksesi tuen tarpeesta riittää.


Nimettömänä

Voit ottaa yhteyttä nimettömänä tai kertoa vain etunimesi.


Ota yhteyttä kriisikeskukseen, jos sinä tai läheisesi tarvitset tukea ja apua

Kriisikeskus Mobile auttaa asiakkaitaan vaikeissa elämäntilanteissa ja kriiseissä sekä tukee asiakkaiden jaksamista arjessa. Apua kannattaa hakea mahdollisimman varhain.

Asiakasvastaanotolla voi asioida yksin, puolison,  läheisen tai perheen kanssa.


Kenenkään ei tarvitse jaksaa yksin!

Jos etsit apua itsellesi tai läheisellesi ja mietit, että onkohan tämä Kriisikeskus Mobile sellainen paikka, jonne voi ottaa yhteyttä, niin toivomme, että otat rohkeasti yhteyttä, kun

  • Kaipaat luotettavaa ja empaattista kuuntelijaa
  • Sinulla on huolia ja murheita
  • Sinulla on paha olla tai sinua ahdistaa
  • Sinusta tuntuu vaikealta puhua asiasta läheisille
  • Sinulla on huoli läheisestä
  • Sinua tai läheistäsi on kohdannut onnettomuus


Varaa oma aikasi jo tänään!

Kaikki asiat ovat yhtä tärkeitä. Ei ole niin pientä asiaa, etteikö siitä kannattaisi keskustella. Muistathan, että "Ei ole olemassa ongelmaa, mistä puhumatta jättäminen auttaisi sen ratkaisemisessa".


Asiakkaidemme kokemuksia keskusteluavusta

”Kiitos avusta ja ymmärryksestä. Se tuli todella tarpeeseen ja tärkeään hetkeen. Tulin kohdatuksi tasavertaisena, arvostettavana yksilönä. Sain sellaista tukea, mitä tarvitsin. Tästä uskallan jatkaa eteenpäin taas pieni pala kerrallaan.”

”Kriisikeskus mobileen oli helppo ottaa yhteyttä ja olen saanut apua omaan elämäntilanteeseeni.”

”Ihanaa, kun on ihminen joka kuuntelee ja häneltä saa palautetta ja näkökulmia tilanteeseen. Helpottaa kun saa puhua asioistaan ja tietää että toinen on salassapitovelvollinen.”

”Tärkeää työtä ja rinnalla kulkemista. Ei ainoastaan kuunnella vaan myös kuullaan.”

"Tosi sympaattista tukea saanut täältä. Helppo puhua. Ongelmia ei ole vähätelty yhtään."

"Sain pohdittua elämääni hyvin suhteellisen lyhyessä ajassa. Mukava, kun käynnit ovat pidempikestoisia."

"Tärkeää saada puhua avoimesti ja luottamuksellisesti omista suurista asioistaan, jotka vaikuttavat omaan jaksamiseen."

"Ihan mahtavaa, että on tällaista ilmaista, matalan kynnyksen apua tarjolla. En tiedä, voisinko nyt näin hyvin ilman käyntejäni kriisikeskuksessa."

"Palvelusta on ollut minulle paljon hyötyä. Apu on ollut erittäin hyödyllistä ja asioista puhuminen on ollut helppoa. Mielestäni oli erittäin hienoa, kun pääsin palveluun osalliseksi heti, kun halusin/tarvitsin sen sijaan, että olisin joutunut odottamaan viikko- tai kuukausitolkulla."

"Kiitos todella paljon kaikesta avusta ja tuesta mitä olen saanut. En varmastikaan olisi näin hyvinvoivana tällä hetkellä ilman apua, mitä teiltä olen saanut. Kiitos."

"Olen valtavan kiitollinen saamastamme avusta, sillä on ollut suuri merkitys."

 

Kriisikeskuksen arvot


Asiakaslähtöisyys

  • Asiakas määrittelee, mikä hänelle on kriisi.
  • Kunnioitan jokaista asiakasta ja hänen henkilökohtaista vakaumusta ja mielipiteitään.
  • Annan tietoa ja avaan uusia näkökulmia asiakkaan asioihin, annan hänen tehdä itse omat ratkaisunsa omalla aikataulullaan ja luotan hänen kykyynsä tehdä ratkaisuja.
  • Asiakkaan omien voimavarojen ja lähiverkoston vahvistaminen ja hyödyntäminen.
  • Asiakas voi asioida nimettömänä.

Luottamuksellisuus

  • Tiedostan, että olen vaitiolovelvollinen.
  • Pidän lupaukseni.
  • Otan yhteyttä viranomaisiin vain asiakkaan pyynnöstä tai suostumuksella.
  • Kerron asiakkaalle, jos teen lastensuojeluilmoituksen tai rikosilmoituksen poliisille.

Ammatillisuus

  • Toimintaani säätelevät lainsäädäntö ja Suomen Mielenterveysseuran eettiset ohjeet.
  • Olen vastuussa työni laadusta sekä asiakkaille että työnantajalle.
  • Ylläpidän ja kehitän omaa ammattitaitoani, osallistun työnohjaukseen ja kriisityön kehittämiseen.
  • Uskallan asettaa asiakkaan tarvitsemia rajoja.
  • Huolehdin omista rajoistani suhteessa asiakkaaseen.
  • Huolehdin omasta jaksamisestani, vapaaehtoistyöntekijöiden ja koko työyhteisön hyvinvoinnista omalta osaltani.
  • Hyödynnän työyhteisön moniammatillisuutta.
  • Pidän yllä avointa ja rakentavaa keskustelua työyhteisössäni.